már
9

Minták...

| Szerző: Hefnersbun | 10:37 pm

...vannak. Mindenki életében. Jók is rosszak is.

Tegyük fel adatik egy alkoholista édesapa. 

1.: nem akarok olyan lenni, mint ő, ezért mindent máshogy csinálok az életben. Nem iszok. Soha vagy csak nagyon ritkán. Egy ideig sikerül is, aztán jön egy összeomlás és gyógyítom magam. Egész sokáig. Aztán szünet. De mivel úgy érzem , hogy még nem vagyok jól és jól esik a felszabadultság, a könnyedség  a pár ( jó pár) pohár ital után, folytatom. De elhitetem mindenkivel, még magammal is, hogy bármikor abba tudom hagyni és nem befolyásolja az életemet. Csak mondom: akinek bármilyen külső szerre van szüksége az általánosságba vett jó kedvhez, kommunikativ képességhez, beteg. Jelen példában alkoholista.

2.: Apa a minta, minden úgy jó, ahogy ő csinálja, Én is azt csinálom. 

Ez egy nagyon jól átlátható, visszavezethető és előre látható példaminta volt. De vannak olyanok is, amiket nehéz vissza vezetni. Erre két példát is tudok írni. Az egyik A Férfi volt az életemben, a másik Én magam . 

A Férfi: Kapcsolatba kezd, minden mámoros, család tervezés, felhőtlen boldogság, minden ami kell. Aztán egyszer csak úgy érzi nem tudja azt adni a Nőnek, ami annak jár, megilleti. Előző kapcsolatában is ugyanez volt a szitu, az a lány elhagyta valamilyen más ürüggyel ( bár nem lennék meglepve, ha kikényszerítette volna a Nőből a szakítást , hogy később sajnálhassa magát a szerencsétlensége miatt. ) , évekig tartó szerelmi gyász, megnyugvás. Aztán 3 év múlva jöttem én. ÉS pontról pontra ismétlődik minden. Az elhagyáson kívül. Én nem hagytam el. Egy félreértés miatt döntött úgy, hogy beletemetkezik az elhagyott szerepbe, és amint a kapcsolót OFF állásba nyomta az agyában szerelem , szeretet téren, én megszüntem létezni számára.

Ebben a példában nem tudok kibogozásról.

A Nő: Kapcsolatba kezd egy nagyon jóképű, enyhe szakállal, kedves, humoros Férfival. Minden csodás, remekül megértik egymást, 98%-ban egyezik mindenről a véleményük, vagy ha nem édesen vitáznak róla és egyezségre jutnak. A maradék 2 % a férfi alkohol fogyasztása és az életükre tett hatása. ( itt ne a péntek-szombat este elfogyasztott 2-3 korsó sörről beszéljünk, hanem a napi szinten elfogyasztott borocska a rosszkedv ellen, és/vagy üditős flakonban hátizsákzsebben hordozott borról, illetve ezek mellé elfogyasztott  4-5 korsó sörről. ) 

Kibogozás: Édesapám szakállas volt és szeretett sörözni. Sok emlékem a kapcsolatunkról nincs, igazából arra sem emlékszem, hogy valaha beszélgettem vele, vagy bármilyen bensőséges apa-lány kapcsolat lett volna köztünk. Az én rossz mintám innen ered. Az apát láttam a Férfiban, mert szakállas, szeret inni és olyankor nagyon kedves és szeretgető volt velem. Mint Édesapám. Ha észreveszem előbb ezt a mintát, ha tudok róla, talán nem jutok el odáig, hogy beleszeressek A Férfiba. Talán akkor is beleszerettem volna, csak támogatóbb és erélyesebb lettem volna az alkoholizmusával kapcsolatban. 

Valódi megoldásom erre a témára nincs. Az egyetlen megoldást az egyensúly megtalálásában látom. Az mindenképpen jó, és felhasználandó, ha tudjuk, milyen szülői mintát követünk / ellen követünk. 

Mert oké, hogy belénk vannak kódolva dolgok, és ha megfeszülünk sem tudunk máshogy élni, tenni... de mivel önálló , értelmes gondolkodással is bírunk, így ezeket képesek vagyunk átírni, átkódolni. Erő kell hozzá. Gyakran testi is, mivel a lélek kihat a testre. De nem megéri véget vetni a szenvedésnek, a sikertelenségnek? 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://soulrabbit.blog.hu/api/trackback/id/tr5114679638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása