már
10

Ezzel a címmel vettem egy könyvet, mivel úgy éreztem az emberek kifordultak magukból vagy csak én  nem értem, mit miért csinálnak. Válaszokat kerestem.

Négy személyiséggel foglalkozik a könyv írója, a hátsó borítójáról idézek:

" Joe Navarro, az FBI egykori ügynökének könyve megtanít a négy leggyakoribb " veszélyes személyiség": a nárcisztikus, a ragadozó, a paranoiás és a labilis típus azonosítására. Részletesen ismerteti az egyes típusok felől érkező fenyegetést. Így megvédhetjük magunkat, rövid és hosszú távon egyaránt. De ha mégsem tudtuk elkerülni a pusztító erő közelségét, bemutatja azt is, hogyan dolgozhatjuk fel az általa okozott traumát"

veszelyesszemelyisegek.jpg

Az a helyzet, hogy van benne gyorsteszt, ami alapján kiderül egy adott személyről, hogy melyik csoportba tartozik. Kell-e félni tőle, vagy esetleg a lehető legmesszebb kell tőle menekülni. 

A teszteket magamra vonatkozóan is elvégeztem. Eredmény: nárcisztikus-labilis-ragadozó vagyok. Paranoiás még nem,de ami késik, nem múlik.... Nyilván nem a veszélyes kategóriába tartozva, de a lehetőségek bennem vannak, mint ahogyan mindenkiben. Ez nem baj, a baj akkor kezdődik, amikor elhatalmasodik, és erről nem veszünk tudomást. Ismerjük meg önmagunkat. A legrosszabb és legjobb oldalainkat, és kérdezzük meg magunktól:

Szeretnék -e egy olyan emberrel kapcsolatban lenni, mint én magam?

 

Érdemes ezen elgondolkozni, mielőtt más emberekkel kapcsolatfelvételbe kezdünk. Milyen mértékű a zavarunk? Mit teszünk meg a gyógyulásért? Akarunk-e gyógyulni (azaz tisztában vagyunk-e a zavarunkkal)? Milyen hatással vagyok a környezetemre emiatt? 

A bejegyzés trackback címe:

https://soulrabbit.blog.hu/api/trackback/id/tr7414680110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása